جام جهانی ۲۰۲۲| نبرد قاره‌ها به سود اروپا؛ تجربه تلخ آسیایی‌ها با طعم شگفتی + عکس

7:45 - 04 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۳۱۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
نمایندگان 4 قاره حاضر در جام جهانی 2022 قطر به رقابت با یکدیگر می پردازند تا به اینجا اروپایی‌ها همانند ادوار گذشته پیش تاز رقابت ها هستند.

خبرگزاری میزان – بیست و دومین دوره از رقابت‌های جام جهانی در حالی در کشور قطر حال برگزاری است که 6 تیم از آسیا، 8 تیم از آمریکا، 13 تیم از اروپا و 5 تیم از آفریقا در این تورنمنت حضور دارند.

نمایندگان قاره اروپا تا به اینجا از لحاظ آماری سرتر از سه قاره دیگر عمل کرده‌اند. در ادامه مروری خواهیم داشت به عملکرد هر قاره در پایان بازی‌های نخست مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر:

*آسیا؛ شکست‌های تلخ توأم با شگفتی حاصل تلاش آسیایی‌ها در دور نخست

قطر، ایران، عربستان، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی هستند؛ میزبان این رقابت‌ها یعنی قطر تنها تیم آسیایی بود که در دیدار اول در جام جهانی 2022 توپی را از خط دروازه حریف خود عبور نداد تا از این حیث عملکرد متفاوتی از خود رقم بزند. تیم ملی ایران نیز سنگین‌ترین شکست آسیایی‌ها را در دور اول رقم زد و بعد از آن استرالیا با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. ژاپن و عربستان تنها تیم‌های آسیایی بودند که با پیروزی مقابل حریفان قدرتمند خود یعنی آلمان و آرژانتین شگفتی ساز این دور شدند. کره جنوبی آخرین تیم آسیا نیز دیدار خود را مقابل اروگوئه با تساوی بدون گل به پایان رساند تا اولین تساوی آسیایی‌ها را رقم بزند.

-آمار قاره آسیا تا به اینجا در جام جهانی 2022:

باخت: 3

مساوی: یک

برد: 2

گل زده: 7

گل خورده: 12

*آمریکا؛ اکوادور و برزیل نمایندگان سربلند کونکاکاف و آمریکای جنوبی

اکوادور، آمریکا، آرژانتین، مکزیک، کاستاریکا، کانادا، اروگوئه و برزیل 8 تیم از قاره آمریکا در جام جهانی 2022 حضور دارند. اکوادور که در دیدار افتتاحیه مقابل قطر بازی کرد اولین پیروزی قاره آمریکا را بدست آورد. آرژانتین مدعی اصلی فتح این جام در دیدار اول شکست خورد. کاستاریکا سنگین‌ترین شکست جام جهانی را تا به اینجا متحمل شده است و برزیل مقابل تیم سخت‌کوش صربستان یک پیروزی دلچسب با بدست آورد.

البته نباید از شکست تلخ و ناباورانه آرژانتین مقابل عربستان سعودی به سادگی گذشت تا مسی و یارانش جام را با ناکامی مقابل یک تیم آسیایی آغاز کنند.

-آمار قاره آمریکا تا به اینجا در جام جهانی 2022:

باخت: 3

مساوی: 3

برد: 2

گل زده: 6

گل خورده: 11

*اروپا؛ ماتادورها پرچم‌دار قاره سبز با آتشبازی در دیدار نخست

انگلیس، هلند، ولز، دانمارک، لهستان، فرانسه، کرواسی، آلمان، اسپانیا، بلژیک، سوییس، پرتغال و صربستان 13 تیم حاضر از قاره اروپا در جام جهانی 2022 هستند. آمار و ارقام قاره اروپا به نسبت دیگر قارها در نخستین بازی دور گروهی جام جهانی بالا و جالب است. البته نمی توان از این نکته که اروپا نمایندگان زیادی به نسبت دیگر قاره ها دارد چشم پوشی کرد، اما اروپایی‌ها ها به الان بیشترین گل زده به نسبت جام‌های جهانی 2018 و 2014 را در نخستین بازی دور گروهی ثبت کرده‌اند.

انگلیس اولین تیم از اروپا بود که مقتدرانه و با ۶ گل در بازی اول پیروز شد. اسپانیا دومین تیم اروپایی بود که مقابل کاستاریکا جشنواره گل به راه انداخت و رکورد انگلیس را با ۷ گل‌ شکست تا عنوان بهترین تیم مرحله اول دور‌ گروهی را به خود اختصاص دهد.

البته در این مرحله شکست ناباورانه آلمان مدعی مقابل ژاپن را هم نباید نادیده گرفت.

-آمار قاره اروپا تا به اینجا در جام جهانی 2022:

باخت: 2

مساوی: 4

برد: 7

گل زده: 26

گل خورده: 8

*آفریقا؛ غنا معادلات تلخ قاره را تغییر داد

سنگال، تونس، مراکش ، کامرون و غنا 5 تیم حاضر از قاره آفریقا در جام جهانی 2022 هستند. نمایندگان قاره آفریقا از رسیدن به پیروزی و حتی زدن یک گل در دور نخست بازی های گروهی ناکام بودند. سنگال که سادیو مانه ستاره خود را از دست داده بود اولین شکست آفریقایی ها را در این تورنمنت رقم زد. مراکش و تونس نیز مقابل رقبایشان با تساوی بدون گل متوقف شدند...

-آمار قاره آفریقا تا به اینجا در جام جهانی 2022:

باخت: 3

مساوی: 2

برد: 0

گل زده: 2

گل خورده: 6

در پایان دور نخست مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر 34 گل رد و بدل شد که از این حیث بیشترین تعداد گل در یک دور مسابقه در یک مرحله است که در تاریخ ادوار جام جهانی کم سابقه بوده است. نمایندگان قاره آفریقا تا به اینجا در زدن گل عاجز بوده‌اند. دور دوم رقابت های مرحله گروهی جام جهانی 2022 امروز جمعه چهارم آبان 1401 برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران در فردا از ساعت 13:30 اولین دیدار دور دوم را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *